KÜLTÜREL KÜRESELLEŞME: MELEZ BİR TÜR OLARAK TANGO NUEVO

Author:

Year-Number: 2023-144
Yayımlanma Tarihi: 2023-09-24 15:36:12.0
Language : Türkçe
Konu : Müzik
Number of pages: 461-478
Mendeley EndNote Alıntı Yap

Abstract

Tango Nuevo, 1950’lerde Astor Piazzolla’nın farklı türlerden müzikal fikir ve yaklaşımlarla geliştirdiği çalgı müziği odaklı bir türdür. Geleneksel Tango müziğinin, Batı Klasik Müziği ve Caz Müziği ile etkileşim ve sentezi olan bu tür, Arjantin’deki gelenekçi tango sahnesinde dans ve müzik açısından tartışmalı bir etki yaratmıştır. Kültürel ve müzikal bağlamı nedeniyle özgünlük ve kültürel sahiplenme anlamında çatışmalı bir durum ortaya koyan Tango Nuevo, küreselleşmenin de etkisi ile birden fazla ulus arasında etkileşime sahip müzikal bir olguyu temsil etmektedir. Kültürel bir melezleşme örneği ve dans edilebilir bir müzik türü olarak görülebilecek Tango Nuevo, ulusötesi bir kimlik özelliği açısından dikkat çekicidir. Müzikolojik bir açıdan müzakere edildiğinde, Tango Nuevo’nun farklı yer/mekân kodları ve uygulayıcı topluluğu ile geleneksel Tango müziği için küreselleşmiş dünyada yenilenmeye açık bir boyut sunduğu söylenebilir. Bu çalışma, Tango Nuevo'nun ulusötesi ve melezlik kapsamı ile müzikal oluşumunun değerlendirilmesini hedeflenmektedir.

Keywords

Abstract

Tango Nuevo is a genre focused on instrument music developed by Astor Piazzolla in the 1950s with musical ideas and approaches from different genres. This genre, which is the interaction and synthesis of traditional Tango music with Western Classical Music and Jazz Music, has had a controversial impact on the traditional tango scene in Argentina in terms of dance and music. Tango Nuevo, which presents a conflicting situation in terms of originality and cultural ownership due to its cultural and musical context, represents a musical phenomenon that has an interaction between more than one nation with the effect of globalization. Tango Nuevo, which can be seen as an example of cultural hybridization and a danceable musical form, is notable for its transnational identity. When negotiated in terms of musicology, Tango Nuevo, with its different place/space codes and practitioner community, offered a renewing dimension for traditional Tango music in the globalized world. This study aims to evaluate the transnational and hybridity scope of Tango Nuevo, and its musical formation.

Keywords