EXTENDED PİYANO TEKNİKLERİ VE NOTASYONUNUN İNCELENMESİ

Author :  

Year-Number: 2020-107
Language : Türkçe
Konu : Müzik-Piyano-Piyano Eğitimi-Müzik Eğitimi
Number of pages: 205-228
Mendeley EndNote Alıntı Yap

Abstract

Araştırmada extended piyano teknikleri ve notasyonunda kullanılan sembol ve ifadeler incelenmiştir. Extended piyano tekniklerinin ve bu teknikleri göstermek için kullanılan sembol ve ifadelerin açıklanması ile konuya ilgi duyan icracılara, eğitimcilere ve bireylere bir kaynak ve rehber oluşturulması amaçlanmaktadır. Bu teknikler ve önemli eser örneklerinin notasyonunda kullanılan sembol ve ifadeler, yapılan doküman analizi, verilen eser örnekleri ve eserlerin notalarının incelenmesi ile ortaya koyulmuştur. Extended piyano tekniklerini kullanarak bestelenmiş eserler arasından notasına ulaşılabilen 9 bestecinin 52 eseri incelenmiş, kullanılan semboller arasındaki benzerliklerin ve farklılıkların yanında icra ayrıntılarına değinilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre; extended piyano tekniklerinin bestecilerin yeni arayışları ile ortaya çıktığına, tekniklerin genel tanımının çalgıdan alışılagelmişin dışında farklı ses üretme yöntemleri olduğuna, notasyonun her bestecinin kendini ifade etme şekline yönelik farklılıklar ve benzerlikler gösterdiğine, kullanılan notasyonun, ifadelerin ve program notlarının her durumda olmasa bile, genel anlamda uygulanacak teknikleri açıklamak hususunda yeterli ve anlaşılır olduğuna ulaşılmıştır.

Keywords

Abstract

In the study extended piano techniques and the symbols and expressions used in the notation of the techniques are analyzed. The aim of the study is to explain extended piano techiques with the symbols and expressions used to describe them and create a resource and guide for performers, educators and individuals interested in these techniques. Extended piano techniques and symbols and expressions used to signify these techniques in important works of various composers presented via document analysis, examples of notation and analyzing scores related to these techniques. Among the pieces composed by using extended piano techniques 52 works of 9 composers were examined. The details of the techniques, symbols and expressions used in these works were shown besides the similarities and differences. In conclusion it was found that the extended piano techniques has arised from new searches of composers, thier notation shows similarities and differences according to the choices of composers, the program notes of the scores, symbols and expressions used to signify extended piano techniques in notation is mostly sufficient to discribe what is needed to be done to apply techniques to performers.

Keywords


  • Akbulut, Ş. (2010). The use of extended piano techniques at conservatories in Turkey. Procedia Social and Behavioral Sciences 2, 3080–3087

  • Akbulut Demirci, Ş., Savaş, M. (2012). Modern Piyano Teknikleri ve İki Eser. International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education, volume 1, issue 3, 1-9

  • Akbulut Demirci, Ş., Sungurtekin, M., Yılmaz, N., Engür, D. (2015) Extended Piano Techniques and Teaching in Music Education Departments. US-China Education Review A, Temmuz 2015, Vol. 5, No. 7, 457-472

  • Akbulut Demirci, Ş. (2016). Modern Piyano Teknikleri ve İki Örnek. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Haziran 2016 Cilt 18 Sayı 1, 177-188

  • Cebe, R. (2014). İnsan Sesi, Vurmalı Çalgılar, Piyano ve Arp Çalgılarındaki Yeni İcra Tekniklerinin 20. Yüzyıldan Günümüze Tarihsel Gelişimi ve Bu Tekniklerin Notasyonu. Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Yıl-6 S.12, 173- 184

  • Chen, P. (2015). Inventions on The Keyboard. Doktora Tezi. Indiana Üniversitesi. Amerika Birleşik Devletleri

  • Hinkley, B. J. (2017). Transcendıng The Keyboard: The Development Of Non- Tradıtıonal Pıano Technıques. Music: Student Scholarship & Creative Works. https://digitalcommons.augustana.edu adresinden ulaşılmıştır.

  • Hoover, C., Good, E. (2014). Piano. Grove Music Online. https://www.oxfordmusiconline. com/grovemusic/view/10.1093/gmo/9781561592630.001.0001/omo-9781561592630-e1002257895 adresinden ulaşılmıştır.

  • Ishii, R. (2005). The Development of Extended Piano Techniques in Twentieth-Century American Music, Doktora tezi, The Florida State University College Of Music, Amerika.

  • Leeuw, T. De. (2005). Music of Twentieth Century A Study of Its Elements and Structure. Hollanda: Amsterdam University Press.

  • Morgan, R. P. (1984). Secret Languages: The Roots of Musical Modernism. Critical Inquiry 10, no. 3, 442–461

  • Önal, E. (2005). Henry Cowell’ın Piyanodan Farklı Tını Elde Etme Teknikleri, Sanatta Yeterlilik Eseri Çalışması Raporu, Bilkent Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Enstitüsü, Ankara.

  • Petersen, S. (2013). Craftsmen-Turned-Scientists? The Circulation of Explicit and Working Knowledge in Musical-Instrument Making, 1880–1960. Osiris, Vol. 28, No. 1, 212-231.

  • Proulx, J.-F. (2009). A Pedagogical Guide To Extended Piano Techniques, Doktora tezi, Temple Üniversitesi, Amerika Birleşik Devletleri.

                                                                                                                                                                                                        
  • Article Statistics